Hva er #NTDagen?

Oppdatert: 4. nov. 2022

Norsk Tollerforbund har røtter tilbake til 1904 og 1906 med de to organisasjonene Norsk Tolltjenestemannsforbund og Norsk Tolderforening som etterhvert ble til Norsk Tollerforbund med en sammenslåing i 1980.

Men vi har aldri tidligere hatt én dag som er slått fast som vår grunnleggingsdato. Det ønsker vi nå å gjøre noe med!

I 2021 gjennomførte Norsk Tollerforbund sin største omorganisering siden sammenslåingen i 1980. Organisasjonsendringene ble vedtatt på landsmøtet som varte fra 5-7. november, og i etterkant har det nye forbundsstyret i NT vedtatt at 7. november er "nye NT" sin "fødselsdag" - og at denne skal markeres og feires hvert år. Vi feirer ikke bare ettårsjubileum, men hele vår historie.

Forbundsstyret er tydelige på at forbundets feiring dreier seg om medlemmene og de lokale tillitsvalgte - grunnfjellet i vårt flotte fagforbund. Derfor vil alle markeringer foregå ute på arbeidsplassene der medlemmene er.

Hvordan det feires er litt forskjellig fra sted til sted og det hele gjøres på dugnad blant tillitsvalgte og medlemmer. Det viktigste er at vi skal være synlige i arbeidsmiljøet og vise frem at vi er stolte av å være en del av det fine fellesskapet Norsk Tollerforbund er.

Vi skal feire at vi er medlemmer i Norsk Tollerforbund og vise at vi er stolte medlemmer i et flott forbund!

Det skal vi gjøre med å få alle til å kjenne på fellesskapsfølelsen, være med å skape god stemning på hver enkelt arbeidsplass og spre følelsen av samhold, inkludering og stolthet. Fra Svinesund til Svalbard, fra Trysil til Helsfyr, fra 2 til 200 – alle skal se og møte tillitsvalgte og andre medlemmer denne dagen!

Møt opp til duften av bakevarer, delta i ulike trekninger og konkurranser og vær stolt av å være medlem i Norsk Tollerforbund.

Følg dette arrangementet i løpet av dagen og få med deg flere interessante artikler, hilsningsvideoer fra fjern og nær og ikke minst - delta i konkurranser!