Norsk Tollerforbund med i ny YS Stat-ledelse

Norsk Tollerforbunds forbundsleder Karin Tanderø Schaug​ ble i dag valgt inn som 2. nestleder i YS Stat, sammen med nyvalgt leder Jens B. Jens B Jahren​ fra BFO og Unn-Kristin Olsen​ som 1. nestleder fra Parat.

Forbundsleder Karin Tanderø Schaug sammen med nyvalgt YS Stat-leder Jens B. Jahren og 1. nestleder Unn-Kristin Olsen. foto: Øyvind Førland Olsen

Norsk Tollerforbund gratulerer og er stolte av at vår forbundsleder nå sitter enda tettere på når politikken legges for hovedsammenslutningen. Schaug ble valgt som ny leder i NT på landsmøtet i 2021, og følger i fotsporene til Fredrik Støtvig​ og Paul-Gunnar Zindel som begge hadde verv i YS Stat i mange år. Norsk Tollerforbund er overbevist om at Schaug vil tale tollernes sak på en meget god måte, også nå som hun i tillegg har et ansvar for alle medlemmer i YS Stat.

Avtroppende YS Stat-leder Pål N. Arnesen leder sitt siste av over 300 styremøter i YS Stat. foto: Privat.

Vi ønsker samtidig å takke av Pål N Arnesen​ som har vært en forbilledlig leder av YS Stat helt siden tilbake til 2007. Han har også vært en sann NT-venn som har snakket varmt for våre saker og behov og har deltatt på mange samlinger sammen med våre tillitsvalgte. Vi ønsker Pål lykke til som pensjonist og takker for den innsatsen han har lagt ned for våre medlemmer og statsansatte generelt.

Les mer om det nyvalgte styret her: