Bytt bank og spar penger du også

Oppdatert: 29. feb.

Ilustrasjonsfoto: Norges Bank

Med høyere lånerenter enn på lenge kan du spare store beløp om du bytter til en bank med lavere rente.

Gjennom Norsk Tollerforbund har du tilgang til to leverandører av banktjenester, i tillegg til en helt ny tjeneste som henter inn banktilbud for deg.

Nordea:

Nordea er NTs bankpartner gjennom YS-avtalen. Her ble det nylig undertegnet en forlengelse av avtalen og det er flere nyheter, i tillegg til at det er gjort en justering av rentene som kan slå positivt ut for deg som er NT-medlem. Har du ikke sjekket med Nordea ennå så anbefaler vi at du gjør det nå.

Nytt er også at Boliglån UNG gjelder frem til fylte 40 år hvor du kan få en effektiv rente på 5,36% - Tilbudet gjelder til 1.4.2024.

Nordeas rådgivere står klare til å ta deg imot og kan tilby blant annet:

• En av markedets aller laveste boliglÃ¥nsrenter - fra 5,19 % p.a. nom. rente / eff. rente 5,36 % p.a.

• 0,- i etableringsgebyr

• Topp prioritet hos kundeservice

• Kredittkort uten årsgebyr

• Medlemsrente på sparekonto 4,75 % p.a.

• 0 kroner i mÃ¥nedspris for Min dagligbank for deg under 34 Ã¥r, inkludert ett gratis bankkort

• En av markedets beste priser pÃ¥ billÃ¥n

• Gode medlemsfordeler på pensjon i Nordea Liv

Rørosbanken

Rørosbanken er banken Norsk Tollerforbund selv bruker, og ca halvparten av medlemmene har et kundeforhold til denne lokale banken, med kontorer på Røros og i Oslo. Rørosbanken er kjent for sin gode kundeservice og spesielt sin evne til å finne løsninger for kunder i etablerings- og reetableringsfaser eller når man trenger en fleksibilitet storbankene ikke kan gi.

Finn den beste renten uansett bank

Gjennom den relativt nye medlemsfordelen Fordelsnett, en avtale som NT har utenom YS-fordel, kan du la denne tjenesten lete frem den beste renten for deg. Du lager deg enkelt en egen profil som NT-medlem på Fordelnett her:

Slik fungerer det

1. Legg inn litt informasjon om boliglånet ditt, og hvor stor besparelse du må ha for å bytte bank (f.eks. 5000 kr)

2. Fordelsnett kontakter først banken du allerede har lånet i, og gir dem 24 timer på å justere ned renten med minstekravet ditt.

3. Deretter kontakter fordelsnett.no én og én bank, helt til vi finner en som kan tilby deg en rente som sparer deg for mer enn ditt minstekrav. Denne banken tar kontakt og sender deg et tilbud. Du står selvsagt fritt til å avslå eller akseptere tilbudet du får.

Prosessen gjentas flere ganger i året, slik at du alltid (og automatisk) får en lavere rente, dersom dette er mulig.

Norsk Tollerforbund anbefaler deg som er ansatt i Staten og også vurdere om Statens Pensjonskasse (spk.no) er et godt alternativ for deg.