Hvordan delta i fotokonkurransen?

Oppdatert: 7. nov. 2022

En av de store aktivitetene vi samles om på NTDagen er fotokonkurransen. Det er enkelt å delta og mange flotte premier å vinne.

Ta bilder

I løpet av mandagen (og gjerne i dagene etter) bruk mobilen og ta bilder. Hva du tar bilder av er det i utgangspunktet ikke noe krav til, men vi vil ha bilder av medlemmer i jobb og i pauser, bilder av medlemmer og tillitsvalgte som deltar i markeringen, bilder av bruk av NT-"stæsj". Her er det ikke noen begrensninger.

Del bilder

Du deltar i konkurransen på en av tre måter.

• Bruk appen - vi har laget en plakat med QR-kode som du vil kunne se på tjenestestedet ditt. Her kan du enkelt laste opp de bildene du har lagret på telefonen, eller om du har bilder lagret på din instagram eller FB-konto (om de er tagget med emneknaggen #ntdagen). Du ser QR-koden øverst i denne saken også.

• Eller du kan laste opp bilder på DIN EGEN Instagramkonto (må være offentlig) og merke bildene med emneknaggen #ntdagen. Vi henter automatisk ut disse bildene og du er da med i trekningen.

Premier

I tillegg til premier som deles ut lokalt trekker vi ut flere vinnere blant de som sender inn bilder:

• 1 vinner får tilsendt Bose Earbuds II øreplugger (verdi 3000,- kroner)

• 2 vinnere får et års gratis tannhelseforsikring gjennom Norsk Tannhelseforsikring (verdi 1416,- kroner)

• 1 vinner får gavekort i Thon-kjedens 80 kjøpesenter og 70 hoteller (verdi 1000,- kroner)

• 10 vinnere får gavekort i Thon-kjedens 80 kjøpesenter og 70 hoteller (verdi 500,- kroner)

Vinnerne annonseres senest 10 dager etter at innsendingsfristen er gått ut (13/11).

Hva gjør vi med bildene

Vi gjøre oppmerksom på at når du sender inn et bilde til konkurransen så samtykker du også i at Norsk Tollerforbund kan benytte bildene/videoene fritt i sine digitale og trykte flater uten bruk av byline og uten kompensasjon.

Alle innsendte bidrag blir automatisk publisert på våre nettsider og som et galleri på våre FB-sider.

Les mer om konkurransereglene lenger ned på denne siden.

Konkurranseregler:

DET ER HELT GRATIS Å DELTA I NT-DAGEN FOTOKONKURRANSE.

1. Ansvarlig utgiver: NT-Dagen Fotokonkurranse er opprettet av Norsk Tollerforbund.

2. Krav til deltakere: Fotokonkurransen er åpen for alle, men kun medlemmer av Norsk Tollerforbund kan bli trukket ut og bli premiert i konkurransen. Tillitsvalgte ved forbundskontoret (forbundsledelsen, sentraladministrasjonen, divisjonstilligsvalgt Grense, kursansvarlig og kasserer) kan sende inn bilder, men kan ikke bli premiert. Trekkes en av disse ut som vinnere, skal det trekkes på nytt for den premien.

3. Konkurranseregler: Ved å sende inn bilder eller å delta i konkurransen på en annen måte samtykker deltakeren (du) i å etterleve reglene i konkurransen, samt at du gir Norsk Tollerforbund fullmakt til å benytte innsendte bilder i publikasjoner på nett og trykk. I tillegg samtykker du til at Norsk Tollerforbunds avgjørelse vedrørende premiering er endelig. Deltakere kan kontakte Norsk Tollerforbund om du har spørsmål eller kommentarer til konkurransen. Hver deltaker kan delta så mange ganger man vil, men kan kun bli trukket ut for en premie. Trekkes man ut til flere premier, vil alle premier etter den første bli trukket på nytt.

4. Konkurranseperiode: Konkurransen starter mandag 07. november 2022 og varer frem til og med søndag 13. november 2022 kl 23:59. Innsendinger før eller etter konkurranseperioden vil ikke bli godkjent til å være med i trekningen av premier.

5. Hvordan delta: Det er flere måter å delta på. Den enkleste måten er å bruke mobiltelefonen på https://www.norsktollerforbund.no/NTDhttps://www.norsktollerforbund.no/ntdagenhttps://www.norsktollerforbund.no/ntdagenagen og delta via appen der. Deltakelsen må tilfredsstille alle kravene til innsending som er spesifisert i appen. Innlegg som ikke er komplette eller ikke tilfredsstiller kravene i appen vil bli diskvalifisert uten varsel av Norsk Tollerforbund for trekning av premier. Du må oppgi informasjonen som er påkrevd. Videre kan du delta ved å dele bilder/videoer på Norsk Tollerforbund sine Facebooksider, i Norsk Tollerforbunds Facebookgruppe, eller du kan dele et bilde på din egen Instagram-konto. For å delta på denne måte må bilder/videoer merkes med mention @norsktollerforbund og emneknaggen #ntdagen (gjelder både Facebook og Instagram).

6. Premier: De som blir trukket ut som vinnere av premier i konkurransen vi få tilsendt:

• 1 vinner får tilsendt Bose Earbuds II øreplugger (verdi 3000,- kroner)

Førstepremien kan etter ønske fra vinneren byttes ut med et gavekort i Thon-kjedens kjøpesenter/hoteller til en verdi av kroner 3000,-. Tannhelseforsikringen forutsetter at vinneren kjøper ett års forsikring fra NTHF. Norsk Tollerforbund vil refundere årsbeløpet på kroner 1416. Det er ikke mulig å bytte ut gavekortene med kontanter. Alle premiene er innenfor skattefri grense. Å godta premiene gir også Norsk Tollerforbund tillatelse til å offentligjøre ditt navn som vinner av konkurransen og publisere dette på Norsk Tollerforbunds digitale flater.

7. Regler for trekning: Etter at konkurransenperioden er over vil alle deltakere blir ført opp i en liste som lastes opp til random.org. Dette er en listegenerator som trekker ut alle 14 vinnere i stigende rekkefølge (første på listen får førstepremie, etc). Trekningen foretas på forbundskontoret med minst ett vitne som ikke er tilsluttet forbundsledelsen eller sentraladministrasjonen. Vitnet behøver ikke være medlem av Norsk Tollerforbund. Norsk Tollerforbund sender ut melding til de som blir trukket ut som vinnere innen 10 dager etter at konkurransen er avsluttet, men har ikke noe ansvar for meldinger som ikke når frem til vinneren pga av spamfilter, søppelpost, ugyldige eposter, sikkerhetsinnstillinger eller uriktige opplysninger oppgitt ved innsending. Dersom vinnere ikke bekrefter at de vil motta premien innen 10 dager etter at varsel er sendt kan Norsk Tollerforbund annullere premien

8. Opphavsrettigheter til innsendte bilder og videoer: Ved å delta i denne konkurransen (i.e bilder, video, tekst etc), erklærer du å forstå og samtykke i at Norsk Tollerforbund og andre som opptrer på vegne av Norsk Tollerforbund, har rett til å trykke, publisere, kringkaste, distribuere og bruke i ethvert kjente medium uten begrensninger og uten å oppgi ditt navn i forbindelse med dette. Du som innsender er personlig ansvarlig for at materialet som sendes inn ikke bryter med lov om opphavsrett eller annen norsk eller internasjonal lov. Dersom det viser seg at et innsendt bidrag bryter med lov om opphavsrett vil materialet blir fjernet fra konkurransen. Du er selv ansvarlig for eventuelle økonomiske krav eller andre erstatningskrav fra tredjepart dersom innsende bidrag er i strid med opphavsretten. Dersom Norsk Tollerforbund blir skadelidende på grunn av dine brudd på opphavsrett kan du blir gjort erstatningspliktig overfor eventuelle økonomiske skader Norsk Tollerforbund blir påført i en slik sak.

9. Øvrige vilkår: Norsk Tollerforbund forbeholder seg retten til når som helst kansellere, modifisere eller utsette konkurransen. Norsk Tollerforbund fraskriver seg også ethvert ansvar for ikke-autorisert menneskelig inngripen, bedrageri eller andre konsekvenser utenfor Norsk Tollerforbunds kontroll.

10. Aksept for regler: Ved å delta i konkurransen erklærer du å ha lest og forstått reglene og at du samtykker i disse.