Nå kan du leie NTs ferieboliger

NESTE SØKNADSFRIST 1. SEPTEMBER

Nå kan alle medlemmer i NT (også fordelsmedlemmer og pensjonister) leie våre to helårs ferieboliger på Sjusjøen og i Myrkdalen ved Voss.

Det er plukkdager som er ledige i august og september, og du vil kunne søke om neste periode (som er fra 25. september og ut året). Fristen for å søke er 01. september og du kan søke så snart du har laget deg en profil. Trekning foregår 2. september. For senere trekkperioder vil trekning foregå ca fire uker før tildeling.

Priser

Det er veldig rimelige utleiepriser og nøyaktig hva det koster avhenger av leieperiode og varighet. Prisene oppdateres kontinuerlig på hyttetrekksiden og det er den prisen du ser som er den du skal betale (endres ikke etter bestilling):

Når de ulike sesongene er fremkommer av søkekalenderen på hyttetrekk.no

Prisene er satt lavt men vil bli justert underveis, så sørg for å se prisen på hyttetrekk.no/nt når du bestiller.

Du finner all informasjon om hyttene på vår hjemmeside

Hvordan søke

Norsk Tollerforbund bruker samme bookingsystem som Tolletaten (hyttetrekk.no) så måten å søke på er kjent for mange. Du finner innlogging til siden her (https://www.norsktollerforbund.no/ferieboliger)

Første gangen oppretter du en egen profil på hyttetrekk.no (du kan ikke bruke den samme som i Tolletaten), bruker du ditt medlemsnummer i NT. Alle medlemmer har nå fått tilsendt sitt medlemsnummer fra vårt medlemsregister (i form av en faktura som ikke skal betales!).

PS: Når du logger inn kan du bli bedt om en autorisasjonskode. Dette er en treghet i systemet som henger igjen fra prøveperioden og den vil bli borte om en dag eller to. Du kan bruke NT2022 for å "tvinge" gjennom registrering allerede nå.

Når du er inne på hyttetrekk.no så vil du kunne se når det er ledige leietider (plukkdager frem til 25. september) og prisene. Velg de dagene du ønsker å leie ved å trykke på "plukk" eller "søk" og deretter går du til 4. Mine Søknader i menyen til venstre for å betale. Her kan du også angre din bestilling.

Medlemmer av tidligere Oslo og Akershus tollerforening og Bergentollernes Velforening har i en overgangsperiode fortrinnsrett ved leie.

Finner du ikke ditt medlemsnummer kan du kontakte NTs Medlemsservice, men husk å sjekk eposten sendt fra vårt medlemsregister 19/08-2022 som er en null-faktura som inneholder informasjon om ditt medlemsnummer.

Hvordan innvilges søknadene:

Alle medlemmer (ordinære, fordelsmedlemmer, livstidsmedlemmer og studentmedlemmer) har rett til å søke og stiller i utgangspunktet likt. Er det flere søkere for samme periode så trekkes det mellom søkerne. Får man tildeling gis man en prikkbelastning som fører til at man kommer bakover i køen ved neste søknad. Prikkene slettes etter en viss tid (mer detaljer kommer). Eneste unntak er medlemmer med fortrinnsrett (se fotnote i forrige avsnitt). Disse vil så lenge avtaleperioden varer alltid har fortrinnsrett på tildeling av "sin" hytte.

Informasjon om reisevei, hytteregler, mv

https://www.norsktollerforbund.no/ferieboliger kommer det hele tiden mer informasjon og bilder fra hyttene, men allerede nå ligger det et informasjonsskriv både på vår nettside og når du er inne på hyttetrekk.no hvor du kan lese blant annet:

• Beskrivelse av hytta (antall rom, sengeplasser, standard, fasiliteter, elbil-lading mm)

• Hvordan komme dit

• Hytteregler, utvask

• Aktivitetsforslag i nærområdet

• Kart

Vi vil jobbe med å omgjøre mye av denne informasjonen til bruk på våre nettsider, og det vil komme nye hyttebrosjyrer etter hvert. I den forbindelse vil vi veldig gjerne at dere sender oss bilder fra når dere bruker hyttene. Bruk kontaktskjemaet på https://www.norsktollerforbund.no/ferieboliger for å laste opp bilder!

BRUK hyttene våre, ta VARE på dem og ha god NYTTE av vår nyeste MEDLEMSFORDEL!

GOD HYTTEHØST