TI dager igjen til BEREDSKAPskonferansen 2023!

Nå begynner det virkelig å nærme seg konferansestart 31. oktober. Vi feirer Halloween på vår egen spesielle måte med det største arrangementet Norsk Tollerforbund noen gang har hatt - velkommen!

NB: Se mer informasjon om streaming lenger ned i saken

Talelisten er klar, paneldebattantene er klare og gjestelisten er lang, variert og spennende.

Vi har noen få ledige plasser så de av dere som ikke har meldt seg på ennå, enten direkte eller gjennom lokalavdelingen (alle som har meldt seg på har fått plass!), kan nå få en av restplassene uavhengig av hvilken lokalavdeling du kommer fra. Vi kommer til å være 250 gjester i salen så dette bør du ikke gå glipp av om du har muligheten.

Send inn din påmelding ved hjelp av knappen under - "det er førstemann til mølla-prinsippet" som gjelder.

PS: Er du medlem av Norsk Tollerforbund dekker vi inntil kroner 1.000 i reelle reiseutgifter (egen reiseregning fylles ut etter konferansen). Må du benytte fly for å kunne møte kan dette også dekkes med inntil kroner 2.000 pr vei. Lunsj under konferansen er inkludert for alle gjester.

Sterkt program

Se forbundsleder Karin Tanderø Schaug fortelle litt om konferansen og andre saker som skjer i forbundet om dagen i videoen under.

Vi starter dagen med ulike innlegg om beredskap og her er selveste finansminster Trygve Slagsvold Vedum første mann ut. Deretter er det direktørenes tur; politidirektør Bendicte Bjørnland, tolldirektør Øystein Børmer og DSB-direktør Elisabeth Sørbøe Aarsæther. I tillegg kommer justisdepartementet med Geir Indrefjord fra Senterpartiet (på vegne av justisminister Mehl) samt stabssjefen i Heimevernet, Brigader Morten Eggen.

Etter innleggene og en god lunsj er det duket for en paneldebatt med politikere fra Høyre, Sp, Ap og Frp - samt YS-leder Hans-Erik Skjæggerud og vår egen Karin Tanderø Schaug. Til å lede oss igjennom dagen har vi Kadafi Zaman, godt kjent fra blant annet TV2.

Her kan du laste ned oppdatert program:

BK2023 Program 19.10
.pdf
Last ned PDF • 1.87MB

Variert gjesteliste

Vi er svært stolte av å kunne presentere så mange flotte innleggsholdere og debattanter, men vi er også glade for at gjestelisten er så variert og spennende. I tillegg til mange medlemmer så kommer det gjester fra: Antidoping Norge, Arbeiderpartiet, Arbeidstilsynet, AVYO i Delta, BATO (universitetet i Stavanger), Dansk Told- og Skatteforbund, Delta, Departementenes Sikkerhets- og Serviceorganisasjon, Direktoratet for Strålevern og Atomtrygghet, Befalets Fellesorganisasjon, Finansdepartementet, Forsvarsbygg, Gjensidige, Geelmuyden Kiese, Tolletaten, Justisdepartementet, Kuehne & Nagel, Kriminalomsorgens Yrkesforbund, Mattilsynet, Nammo, Stafo, Nærlingslivets Hovedorganisasjon, Norges Politilederlag, Normann&Co, Norsk Losforening, Norsk Narkotikaforebyggende forening, Oslo Met, Oslo Politidistrikt, Parat, Parat Kabinansattes forbund, Øst Politi, Rødt, Posten Norge, Senterpartiet, Skatteetaten, Skolelederforbundet, Statsforvalteren i Møre og Romsdal, Statsforvalteren i Nordland, Statsforvalteren i Oslo og Viken, Høyre, tidligere tolldirektører, Tollernes Seniorforening, Transnett, Tull/Kust, Yrkesorganisasjonenes Sentralforbund, YS og Stat!

Følg HELE konferansen direkte

Har du ikke anledning til å delta på konferansen så sender vi alt direkte på våre FB-sider. Profesjonelle aktører er leid inn for å sørge for at alt som skjer i salen også kommer hjem til deg via skjermen. Vi håper mange av våre medlemmer ser denne hjemme, og at de som er på jobb setter opp sendingen på storskjerm i pauserommene og at det legges opp til at flest mulig får anledning til å se mye av sendingen. Send oss gjerne bilder fra der dere følger sendingen over hele landet og del de på FB-arrangementet.

Vi oppfordrer også politikere og presse som ikke kan være tilstede i salen til å følge konferansen på FB-sidene. Du finner sendingen ved å trykke på knappen under eller ved å skanne QR-koden:

PS. Sendingen starter tirsdag 31. oktober klokken 09:55 - meld deg på arrangementet så får du varsler når sendestart nærmer seg.

Du kan også skanne eller trykke på QR-koden under for å gå direkte til arrangementet: