Dra på NT-hytta i høst!

Nå er det åpent for søknad på NT-hyttene på Sjusjøen og Myrkdal i perioden fra 29. september og ut året. Frist for å søke er 7. september.

Norsk Tollerforbund beholder de samme svært lave prisene ut hele dette året. På grunn av den kraftige prisstigningen de siste årene vil det etter nyttår komme en liten prisjustering basert på KPI, mens det fra og med 1. januar 2025 vil komme en ny prisstruktur på hyttene. Mer om det kommer i eget nyhetsbrev senere.

Begge hyttene er blitt veldig populære og brukes ofte. Begge har hatt omfattende vedlikehold og oppussing de siste to årene og fremstår i veldig god stand.

Etter søknadsfristen foretas det trekning, og deretter åpnes det for å plukke restplasser. Da er det først til mølla-prinsippet som gjelder. Men først bør du altså søke. Det gjør du enkelt gjennom våre nettsider her:

Om du ikke har søkt tidligere må du først opprette en egen profil hvor du bruker ditt medlemsnummer i NT (NB NB - du kan IKKE bruke samme profil som du bruker om du har søkt på Tolletatens feriehjem).

Betaling for strømforbruket

Leietakerne faktureres i etterkant for strømforbruket (leier leser av strømmen ved ankomst og avreise). Faktura for strømforbruk i mai, juni og juli er nå på vei ut til de som leide hyttene da. For de som har leid i august og som leier i høst så vil faktura blir utstedt senere i år - tentativt i november for leietakere i august, september og oktober. Har du spørsmål til fakturaen så kontakt gjerne NTs Eiendomsutvalg.