Gjør klar for debatt! - under Arendalsuka

Mandag 15. august arrangerer Norsk Tollerforbund for første gang en politisk debatt under Arendalsuka. Du kan se "Åpne grenser - snart er tollerne bare på TV2" direkte på NTs Facebookside.

Tema for debatten er at det er en pågående ressurskrise i Tolletaten med kritisk mangel på ansatte i grensekontrollen.

Det er de senere år satset på etaten med teknologi og IT, men det finnes snart ikke tollere til å betjene systemene. Hva må, bør og kan gjøres for å sørge for at Tolletaten skal kunne løse sitt samfunnsoppdrag, og igjen jobbe for å være verdens beste tolletat.

Medvirkende på debatten:

Karin Tanderø Schaug, Forbundsleder, Norsk Tollerforbund Lise Christoffersen, Stortingsrepresentant, Ap Kjerstin Wøyen Funderud, Stortingsrepresentant, SP Helge Andre Njåstad, Stortingsrepresentant FrP Øystein Børmer, Tolldirektør, Tolldirektoratet

Moderator/ordstyrer: Aslak Bonde

Følg vår direktesendte debatt her på Facebooksiden til Norsk Tollerforbund.